maandag 11 november 2013

Vernaai eens een gordijn........



De stapel werd nog eens aangesproken om een tweede kledingstuk te maken.
Een blazer(tje) voor bij de creatie van gisteren

De stof van het dunne groene kringloop-gordijn werd hiervoor aangesproken....

:)





Het patroon komt uit ZELFGEMAAKTE KLEERTJES 2
....een vrij gemakkelijk patroontje,
al moet ik bekennen dat ik het toch presteerde om mijn eerste versie
verkeerd te assembleren!
Jaja.....ik maakte er dus TWEE!

Toen heel de eerste versie ineen stak,
ontdekte ik nl dat ik de mouwen er verkeerdelijk had aangezet.....
.....het uiteentornen leek me meer werk dan een tweede stuk te maken,
en ik had nog een deftige lap over van het gordijn,
DUS....
een tweede exemplaar werd gemaakt
:)







Ipv de voorgeschreven rimpelkes achteraan,
koos ik voor een stolplooi.





Het vestje kreeg een verborgen kamsnapsluiting......
...voor't schoon werden er twee knopen aangenaaid.
Ik kreeg deze beauties ZOMAAR van haar
(wij zijn knopenbuddies!)
;)





De kleur op de bovenstaande foto komt nogal flets over,
....de blazer heeft eerder de kleur van de foto hieronder...





Stofke....oud gordijn uit de kringloopwinkel
Knopen....Khadetjes



Voor het volgende kledingstuk nam ik de wollen rok uit de stapel....
....bij het lostornen van alle naden en de zoom kwam ik zowat een handvol
stof en pluisjes tegen.....
....en nu snotter ik dus verschrikkelijk hard,
want ik heb een GIGANTISCHE stofallergie!

HATSJIE!!!!!!!
....geveld door stof uit de jaren stillekes!
:(

32 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik twijfelde om deel twee te kopen, het leek me zo klassiek, maar ik heb toch al veel schoons uit dat boek zien passeren!
    Hier staat ook een gordijn op de planning. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg gaaf zeg!! Mooie kleur (zou willen dat ik zo'n mooie stapel uit de kringloop kon meenemen :) ) en gaaf modelletje! Hoe maak je die stolpplooi, is dat extra stof toevoegen? Of was dat al prima te doen met patroon zelf?
    Groetjes Melanie
    http://www.mimamellie.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij zijt toch een echt 'naaimachien' hé! Weeral schoon gemaakt..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Trrrrrrrr, trrrrrrrr en lap se, daar is dan de blazer ;0
    Heel erg mooi gedaan....chapeau ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!
    Misschien dat ik dat boek toch maar eens aanschaf ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. gezondheid. :-) Mooi zeg. al die energie van jou wow!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik had meteen een musical liedje in mijn hoofd... 'The hills are alive, with the sound of music'... Wat weer leuk gemaakt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Héél mooi. De kleur is fantastisch!
    Dat blazertje staat ook op mijn to-sew lijstje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het boek ook al en kan niet wachten om dit blazertje ook te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Man wat heb ik al naar dat jasje gekeken maar ik durf het precies nog niet aan.

    De kamsnaps zijn suuuuper!!
    Leuke tip.

    Een gepromoveerd gordijn, tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt niet zo moeilijk hoor.....staat ook heel goed uitgelegd in het boek!

      Gewoon proberen met een goedkoop stofke zou ik zo zeggen!
      :)

      Verwijderen
  11. Man man man, ik kan er maar niet bij. Hoe kan helemaal opnieuw beginnen nu sneller zijn dan de mouwen even lostornen en er terug aan zetten? :-) Ik heb altijd al zoveel tijd nodig om alles op de stof over te nemen en uit te knippen... Het is echt een prachtig jasje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja.....het vestje was al omgezoomd en al....dan moest ik eerst heel de zoom losmaken EN de zijnaden EN de mouw....pffff, was er aan begonnen hoor, maar het was me teveel gepriegel.
      En ik kan blijkbaar snel stof knippen ( heeft men mij al eens gezegd...;).....EN snel naaien. Ik startte aan het tweede exemplaar tijdens SYTYCD......en was klaar toen het programma net klaar was.....die tweede ging echt supersnel!

      Verwijderen
  12. Wow seg... en dat van een gordijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Amaai, jij wordt een heuse expert, vestjes en al! Ik heb het boek ook staan, misschien binnen enkele weken ook eens hier.
    Dat moet een zalig gevoel geven om uit al dat kringloopmateriaal zo'n schoon stuks te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, knopenbuddies ;). Ze hebben uw kast ook nog niet te veel gezien, maar ze staan prachtig op dat schoon vestje! Mooi zunne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi gedaan ,uw toertje gaat weer schitteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooi jasje in een mooie kleur.Netjes hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw ,goed bezig, recycleren met klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik doe er altijd geweldig lang over om alles te knippen en klaar te stomen om dan uiteindleijk in elkaar te zetten. Dit weekend een tasje gemaakt, poepsimpel maar het duurde weer ... kmoest aan jou denken, mijn voorbeeld om het sneller te doen :-) Schoon gedaan! Tof gordijnjasje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tof vestje!
    Hier staat ook een gordijn op de planning om te recycleren. Ik moet ze alleen nog terugkrijgen van mijn zus. :p

    BeantwoordenVerwijderen